wedstrijdverslag Dames 1 vs Dopie op 22 mei

Op 22 mei speelde Forescate dames 1 een belangrijke uitwedstrijd bij Dopie dames 1. Voor het eerst sinds de tweede seizoenshelft waren de dames compleet, dus zonder invallers konden zij om 12:45 de wedstrijd beginnen. Dit keer speelden de dames in hun rode tenue omdat Dopie ook lichtblauwe shirts heeft.

De eerste helft was het wennen voor Forescate, omdat Dopie niet over een waterveld beschikt. Ballen bleven hangen en passes waren veel trager dan normaal.

In de rust heeft coach Daniel Hulkenberg de dames toegesproken dat zij vooral hun eigen spel moeten spelen. Dit resulteerde in een veel betere tweede helft, met veel kansen. Een van deze acties werd door Martine Morsch prachtig achter de keeper getipt, wat zorgde voor een 0-1 voorsprong. Hierna was het zaak om deze voorsprong te behouden, maar helaas scoorde Dopie in de laatste minuten van de wedstrijd toch de gelijkmaker.

Door dit gelijkspel neemt GroenGeel met een punt voorsprong de koppositie weer terug en zakken de dames met nog 2 competitieweekeinden voor de boeg nu weer even naar de tweede plek op de ranglijst, wat nog steeds genoeg is voor een promotie volgend jaar.

In deze poule is het nog steeds enorm spannend. Natuurlijk strijden Groen Geel en Forescacte om het kampioenschap in deze poule, en met een verschil van slechts 1 punt tussen beide teams kunnen de 2 komende wedstrijden nog gemakkelijk voor een positiewisseling zorgen.

Maar belangrijk is ook dat behalve de kampioen ook de nummer 2 naar de 1e klasse promoveert.

De afstand tussen Forescate met de nummer 3 uit de poule (BerkelRodenrijs) is slechts 3 punten, dus de dames zullen deze achtervolger nog van zich af moeten houden.
Aankomende zondag spelen de dames van Forescate hun laatste thuiswedstrijd tegen Pelikaan dames 1 waar ze alle hulp goed kunnen gebruiken. Als ze deze wedstrijd winnen is de promotie zo goed als zeker. Ook is er Thé Dansant aankomende zondag dus ze hopen jullie allemaal te zien langs de lijn op 29 mei om 12:45!

Tekst: JvdKruk
Fotos: E.v.Zonneveld