1 juli '22 - MHC Forescate 60 jaar

Burgemeester Nadine Stemerdink van Voorschoten opende afgelopen vrijdag officieel het lustrum jaar van onze club. Onder andere met een persoonlijke anekdote benadrukte ze daarbij het belang van samenwerking en teamwork, zowel in het veld maar ook daarbuiten, refererend aan het belang van alle vrijwilligers die samen MHC Forescate maken.

Doordat deze mensen al 60 jaar samen Forescate sterk maken, is de club zoals deze nu is: een gezellige familie hockeyclub met ruim 1200 leden!

De opening van het lustrumjaar was niet de enige reden voor een feestelijke borrel. Het was ook een mooie gelegenheid om alle vrijwilligers te bedanken. Er werd afscheid genomen van verschillende lijncoördinatoren en van Tim Pont als manager HTZ.

Bovendien telt de club twee nieuwe ‘Leden van verdienste’! Conny van der Meijden verzorgt al 19 jaar de redactie voor Forescate, die ondanks haar beperking door ALS sneller stukjes plaats of aanpast dan menig ander. Marie José Luitjes heeft 13 jaar geleden het G-hockey binnen de club opgestart en begeleid met training en coaching. Voorafgaand aan deze periode zat zij in verschillende andere commissies en heeft zij jarenlang vrijwilligers taken op zich genomen. Mensen zoals Conny en Marie José maken het verschil: zij maken Forescate!

Na het ‘officiële’ gedeelte, waar veel oud leden en genodigden aanwezig waren, was er aansluitend een barbecue om al onze vrijwilligers te bedanken. Zonder hen was het onmogelijk om zo’n geslaagd en sportief hockeyseizoen te beleven! Net als tijdens de afsluitende team barbecues in juni waren er weer heerlijke salades en sauzen verzorgd. Iedereen werd uitgenodigd om in een behaaglijk avondzonnetje zijn eigen maaltijd te braden..

Zo eindigde de eerste dag van juli zeer geslaagd, met wederom een gezellige avond op Forescate!