Nieuw jaar, nieuwe kansen
Na een zinderende titelrace die vorig seizoen op doelsaldo in ons voordeel werd beslecht, gaat Heren Onder 25-1 (in de volksmond beter bekend als Heren 3) het dit jaar een niveautje hoger proberen. Daar zal het vlaggenschip onder de Forescater jong-veteranen de degens kruisen met een ander kaliber tegenstanders. In de voorbespreking werd dan ook duidelijk dat we uit een ander vaatje moeten gaan tappen als we ook hier resultaten willen gaan boeken.

Onder toeziend oog van de zojuist toegetreden coach Joost werd op een snikheet Sportpark Adegeest afgeslagen tegen Roomburg. De afwachtende tactiek werd tot in perfectie uitgevoerd waardoor het loeren op een snelle counter kon beginnen. Twee blunders van de Roomburger doelman hielpen ons in het zadel, waardoor we met een 2-0 voorsprong het eerste kwart afsloten.

Ook in het daaropvolgende kwart was het prijsschieten. Jacco en Jelle wisten beiden de kruising te vinden en ook Luuk mocht zich via een strafcorner op het scoreboard melden. Ondanks een Leidse tegentreffer was de scoringsmachine ook in het derde en vierde kwart op dreef. Rogier en Nino tekenden voor de 7-1 einduitslag, waardoor we daarna met een goed geweten konden proosten op deze vliegende start van het seizoen!

Ondanks dat nagenoeg iedereen in aanmerking kwam voor de ‘Man of the Match’ konden we niet om Jacco heen. Met zeer nuttige intercepties, een rustgevende kracht op het middenveld en bovendien zijn tweede doelpunt ooit was de keuze snel gemaakt. De vijftig stuks bittergarnituur die hij daarna trakteerde hebben geen invloed gehad op deze uitverkiezing.

Normaal gesproken zouden we u oproepen om ons volgende week te ondersteunen op weg naar een nieuwe overwinning. U bent natuurlijk van harte welkom, maar we kunnen ons voorstellen dat u andere prioriteiten heeft dan om 17:45 op Dopie langs de lijn te staan.
Daarom willen we graag een beroep doen op uw aanwezigheid om ons de week erna op zondag 25 september om 13:00 naar een overwinning te schreeuwen op de Leidse Studs!