Wedstrijdverslag Ommoord H1 – Forescate H1

Na een goede 5-1 overwinning op DSHC van vorige week stond Forescate nog ongeslagen aan kop. Zondag 2 oktober mochten ze op bezoek bij het tevens ongeslagen Ommoord. Het beloofde dus een spannende pot te worden.

Waar de mannen van Forescate misschien niet helemaal wakker waren, begonnen de mannen van Ommoord juist erg scherp. Een aantal domme acties leverden een handjevol levensgrote kansen op voor de thuisploeg. Ondanks dat keeper Rens Cassee het merendeel van de kansen goed onschadelijk wist te maken, was het aan het einde van kwart 1 dan toch raak… 1-0 voor Ommoord.

Het was duidelijk dat er de rest van de wedstrijd uit een ander vaatje getapt moest worden. Dit ging dan ook steeds beter en in kwart twee wist Forescate steeds meer grip op de wedstrijd te krijgen. Dit resulteerde in de gelijkmaker. Rutger Ensing slalomde keurig door de Ommoordse verdediging en pushte in de lange hoek. Zou een prachtige goal geweest zijn, ware het niet dat Rens Otto hem op het laatste moment wist te toucheren. 1-1. Bij deze gelijke stand klonk het rustsignaal.

In de tweede helft deed Forescate er nog een schepje bovenop en werd Ommoord naar achteren gedrukt. Kans op kans, corner op corner. Die goal kon niet lang uitblijven. Gelukkig was het Duco Aalbregt die met een harde backhand voor de bevrijdende voorsprong zorgde. 1-2 voor Forescate. In het het laatste kwart wist nota bene de centrumverdediger Noud Stikkelorum de wedstrijd in het slot te gooien door de derde goal binnen te prikken. 1-3 voor Forescate. Daarnaast nog een eervolle vermelding voor Yannick van der Haas, die op zijn oude dag nog een wereldkwart als linksback heeft gespeeld.

Ondanks nog een paar mogelijkheden om de score uit te breiden bleef het bij een score van 1-3 en mochten de drie punten worden bijgeschreven door de mannen uit Voorschoten. Zij blijven hiermee knap de ranglijst aanvoeren. Volgende week staat er een uitwedstrijd tegen het Delftse HUDITO op het programma (14:45). Komt dat zien!

yekst:RJT
Foto's van A.vd Meulen