Wedstrijdverslag MHC Forescate MO12-3 versus MHC Voorhout MO12-1
Aan het begin van de wedstrijd lijkt het erop dat nog niet iedereen van Forescate MO12-3 wakker is. We missen wat felheid en staan nog niet helemaal op scherp. Daardoor wordt het al vrij snel 0-1 na een vlotte omschakeling door Voorhout.

Het is een prima wake-up call voor de meiden van Forescate. Ze worden feller in de duels en steeds gevaarlijker op de helft van Voorhout. Aan het einde van het eerste kwart resulteert dat uiteindelijk in een fraaie aanval van Forescate, waarbij in de cirkel goed wordt doorgezet en de 1-1 resoluut word binnen getikt door Femke.

In het tweede kwart gaat het spel gaat over en weer met veel gevaarlijke momenten voor de goals. Beide teams hebben mogelijkheden om te scoren maar de scherpte ontbreekt wat bij de aanvallers. Dit ligt ook aan de verdedigers van beide teams die vaak op de juiste plek staan om een gevaarlijke aanval in de kiem te smoren. Na flink druk zetten door Forescate wordt er professioneel shoot geforceerd in de cirkel van Voorhout. Julia geeft de verkregen strafcorner strak aan, waarna Pom de keeper van Voorhout met een mooie harde klap passeert. Dan toch de voorsprong, 2-1 voor Forescate en met een goed gevoel de rust in.

In het derde kwart lijkt het erop dat de meiden van Forescate denken dat ze er al zijn. Het spel zakt wat in en Voorhout neemt steeds meer initiatief. Dit luidt de verdiende gelijkmaker voor Voorhout in, 2-2. Voorhout wordt in dit kwart steeds sterker en de keeper van Forescate zorgt er met een paar fraaie reddingen voor dat het team niet op achterstand komt. Na een fraaie aanval van Voorhout valt dan toch de 2-3. Achterstand is blijkbaar een goede prikkel voor de meiden van Forescate want het goede spel van het vorige kwart wordt weer opgepakt. Er wordt goed over de flanken aangevallen en Voorhout komt niet meer onder de druk uit. Een strak uitgevoerde aanval van Forescate komt terecht bij Isabella en met een harde en zuivere push laat zij de keeper van Voorhout kansloos. Het is weer gelijk, 3-3. Het laatste kwart moet de beslissing brengen. Spanning al om.

Na een korte peptalk van de coaches Erik en Robbert zitten de meiden van Forescate er vanaf de start van het vierde kwart bovenop. Ze geven alles en zetten goed druk, waardoor ze diverse keren in de cirkel van Voorhout komen en een doelpunt in de lucht hangt. Het blijft echter oppassen voor de gevaarlijke counters van Voorhout. Het kan alle kanten op. De wedstrijd lijkt op 3-3 af te stevenen. In de laatste minuut krijgt Forescate echter een strafcorner. Na goed aangeven wordt de situatie niet goed verwerkt door de verdediging van Voorhout en ligt de bal ineens panklaar voor Isabella. Zij aarzelt geen moment en slaat luttele seconden voor het eind de winnende treffer binnen. 4-3 winst voor Forescate. Een superleuke en spannende pot hockey, waar van alles in zat. Het levert een hele mooie, zwaarbevochten overwinning op. Dat tegen een goede en sportieve tegenstander! Een mooi slot van de voorcompetitie.