Wedstrijdverslag Forescate Dames 1 uit tegen Haarlem D1, 9 oktober

Op zondag 9 oktober speelde MHC Forescate D1 een uitwedstrijd tegen Haarlem D1. Zonder de geblesseerde Jenna van der Kruk, maar aangevuld met invalsters Esther en Lieke uit MA1, traden de dames aan.

In het eerste kwart begon Forescate scherp. Met veel balwinst op de helft van de thuisploeg, creëerden de Voorschotenaren gevaarlijke situaties. Na een goede onderschepping van Esther van Zonneveld, passte zij de bal naar Milou Raap, die vanaf de stip raak kon pushen. Haar inzet werd echter gekeerd door de Haarlemse keepster. Haarlem wist zelf nog geen kansen te creëren.

In het tweede kwart kwam de thuisploeg dan toch op een 1-0 voorsprong. Na een prima aanval belandde de bal bij de spits, die hard raak pushte. Toch raakte Forescate niet in paniek. De tweede helft begonnen zij weer vol goede moed om de 1-1 te maken. Opnieuw waren er mogelijkheden, maar de bal wilde er niet in. Keepster Philique Immink moest aan de andere kant nog een aantal keren redden, maar veel kwam Haarlem niet meer in de buurt van het Voorschotense doel.

De dames uit Voorschoten wisten zichzelf niet te belonen voor het aanvallende spel, waardoor er na 70 minuten een 1-0 nederlaag op het scorebord stond.

Na een aantal verloren wedstrijden waar meer in had gezeten, wordt het aankomende zondag tijd om het tij te keren! Gebrand om de 3 punten nu wel binnen te slepen, neemt Forescate het op eigen veld op tegen Overbos D1. De dames kunnen jullie support goed gebruiken, dus we zien u graag langs de lijn om 12.45 uur!