Wedstrijdverslag Forescate D1 - Overbos D1 16 oktober

Op een zonnige zondag 16 oktober speelde MHC Forescate D1 op eigen terrein tegen Overbos D1. Na 4 verloren wedstrijden was het tijd om het tij te keren voor de dames uit Voorschoten.

Forescate schoot uit de startblokken. De middenvelders wisten veel ballen te onderscheppen, waardoor er veel gevaar ontstond rondom het doel van de bezoekers. Overbos had moeite met de druk van Forescate en kwam nauwelijks in de buurt van keepster Philique Immink. Waar het de Voorschotense dames de afgelopen weken niet lukte zichzelf te belonen, gebeurde dat nu wel. Na een goede actie van Milou Raap bereikte zij Danique van der Post bij de tweede paal, die de bal foutloos het net in pushte: 1-0. Niet veel later was het Martine Morsch die de bal bij Milou Raap onderbracht. Milou zette een versnelling in richting de cirkel en zag haar backhand gekeerd worden door de keepster van Overbos. Echter pakte Milou de rebound op en wist zij Danique van der Post te bereiken, die wederom de bal langs de keepster pushte: 2-0.

In het tweede kwart kregen de dames van Forescate hun eerste strafcorner. Anouk van Zonneveld greep deze kans met beide handen aan en pushte de bal hard tegen de touwen: 3-0. Forescate vond 3 doelpunten nog niet genoeg, dus gingen zij succesvol door met aanvallen. Na een mooie rush van Esmée Braams op links, belandde de bal bij Milou Raap, die met haar backhand de 4-0 op het scorebord zette. Dit was tevens de ruststand.

Het derde kwart verliep iets stroever. De Voorschotense dames stonden organisatorisch iets minder goed, waardoor de bezoekers wat meer ruimte kregen. Zij maakten direct gebruik van deze ruimte en scoorden de 4-1. Dit schudde de thuisploeg weer wakker. In het vierde kwart stond Forescate weer goed gepositioneerd. Na een heerlijke combinatie tussen Laurine Broekhuizen en Aniek Wegner, tikte Aniek de bal met veel gevoel door op Esther van Zonneveld, die geen moment twijfelde en de 5-1 hard raak pushte, waarmee zij de eindstand besliste.

Na een aantal moeizame weken, waarin Forescate veelal aan het kortste eind trok, revancheerden de dames zich tegen Overbos op een ijzersterke manier. Aanstaande zondag is een vrij weekend. Op zondag 30 oktober treden de Voorschotense Blauwhemden tegen koploper Alphen. Komen jullie de dames supporten in Alphen?