Wedstrijdverslag MHC Forescate Heren 1 – Alkmaar Heren 1

Na een teleurstellende 3-2 nederlaag in de derby van afgelopen week tegen Roomburg Heren 1, stond er deze week een tegenstander op het programma die van wat verder komen. Alkmaar kwam dit weekend namelijk bij ons op bezoek.

Waar Alkmaar voorheen altijd werd ingedeeld in de noordelijke bondscompetities zijn ze dit jaar aan de zuidelijkere competitie toegevoegd. Kortom, een tegenstander die hier nog weinig bekend is. Alkmaar doet het dit jaar verdienstelijk met een keurige zesde plek als gevolg. Het beloofde dus ook dit weekend weer een spannende pot op het scherpst van de snede te worden.

Waar vorige week nog een heerlijk zonnetje scheen en de supporters in korte mouwen langs de lijn konden genieten, was het dit weekend wel even wat anders. In de zeikregen zagen de dappere supporters eerst Forescate Dames 1 een knappe 2-0 overwinning boeken op de dames van Craeyenhout. De echte die-hards bleven hierna nog staan om ook Forescate Heren 1 naar een overwinning te juichen.

Op een zeiknat veld met regen die met bakken uit de lucht kwam, was Forescate Heren 1 nog niet helemaal wakker toen het startsignaal klonk. Dit resulteerde meteen in twee geweldig grote kansen voor de bezoekers uit Alkmaar. Forescate mocht in zijn handjes knijpen dat de bezoekers deze niet wisten te benutten en de 0-0 stand op het scorebord bleef staan. In de loop van de eerste helft kreeg Forescate gelukkig wel steeds meer grip op de wedstrijd en werd het duidelijk dat er iets anders moest worden gehockeyd dan normaal het geval is. Aan het einde van kwart 1 uitte dit overwicht zich gelukkig ook in de score. Na een goede actie van Rens Otto werd hij onreglementair gestuit door een verdediger van Alkmaar, waarna de scheidsrechter floot voor een strafbal. Hiervoor kwam Derek Neijzen naar voren, die de bal vervolgens feilloos raak pushte.

In het tweede kwart wisten de Voorschotenaren de score zelfs te verdubbelen. Ruben Diemel wist een rebound van de keeper als een ware proftennisser binnen te slaan, 2-0. De rest van de eerste helft werd er niet meer gescoord waardoor er met een 2-0 stand kon worden gerust.

In de rust werden de handen heerlijk verwarmd met een bakje thee en werden de hoofden goed afgedroogd. Na een korte peptalk kwamen de mannen weer naar buiten en werd er verder gegaan waar de eerste helft was geëindigd. Ondanks een groot veldoverwicht in de tweede helft wist Forescate maar weinig van zijn kansen te verzilveren. Gelukkig wist aanvoerder Lars Knoester nog een backhand binnen te slaan waardoor de eindstand van 3-0 op het scorebord verscheen. Ondanks matig spel en een lastig veld wist Forescate hiermee alweer zijn zesde overwinning van het seizoen te boeken en is de tweede plek op de ranglijst nu steviger in handen.

Volgende week staat er een uitwedstrijd tegen Bennebroek op het programma. Bennebroek is net als Alkmaar een relatief onbekende tegenstander, dus kom vooral kijken!

TRJD

Foto’s: Aldo van der Meulen