Wedstijdverslag Forescate D1 - Craeyenhout D1
Op de regenachtige zondag 6 november traden de dames van Forescate op eigen veld aan tegen het ervaren Craeyenhout D1. Een pittige wedstrijd dus.

Forescate begon wat angstig aan de wedstrijd. Craeyenhout zette hoog druk en zat er kort op. Forescate moest hier aan wennen en speelde rommelig. Het duurde even tot de thuisploeg hun eigen spel kon spelen.

In het tweede kwart leek Forescate gewend te zijn aan het niveau van de bezoekers. Er kwam meer lef van de kant van Forescate en hierdoor kwamen zij wat vaker in de buurt van de goal van de tegenstander. Dit resulteerde dan ook in de openingstreffer. Martine Morsch speelde de bal naar Milou Raap, die de bal achter de keepster van Craeyenhout sloeg: 1-0. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust leverden beide teams veel strijd. Dit zorgde voor een wisselend spelbeeld, waarin beide teams kansen creëerden. De bezoeksters kregen veel strafcorners, maar keepster Philique Immink wist met knappe reddingen haar doel schoon te houden. Aan de andere kant kreeg Forescate ook een strafcorner. Anouk van Zonneveld pushte de bal hard tegen de plank: 2-0.

Het laatste kwart had Forescate het moeilijk, want de bezoekers waren hard op zoek naar doelpunten. Echter wisten zij de Voorschotense defensie niet te doorbreken, waardoor na 70 minuten een 2-0 overwinning voor Forescate op het scorebord stond.

Na het teleurstellende en onnodige verlies van vorige week bij koploper Alphen, zijn deze 3 punten extra lekker. Een knappe prestatie voor de promovendus uit Voorschoten tegen het ervaren Craeyenhout.

Aanstaande vrijdag spelen de dames om 20.30 uur een bekerwedstrijd tegen Catwijck D1. Alle support is welkom in Katwijk!
Zondag 13 november staat de uitwedstrijd tegen Westerpark D1 op het programma. Aangezien iedereen aan elkaar gewaagd is in de Eerste Klasse B, belooft dit wederom een leuke wedstrijd te worden. Komen jullie de dames supporten?