Girlpower Forescate: MA3, MD5, MC6, MC4, MC1 kampioen
Bij de jeugd presteerden maar liefst 5 meisjesteams het om kampioen te worden in de zaal.

Met vlag en wimpel werd MA3 al voor het laatste speelweekeinde kampioen met 11 punten voorsprong op nummer 2.
Heel anders ging dat bij MC1, in een zinderend slotweekeinde wisten zij met ruime cijfers te winnen van Berkel en Noordwijk waardoor ze uiteindelijk 1 punt voor Gouda als eerste eindigde.
Ook bij MC4 was het spannend tot op het laatste moment. In het slotweekeinde zou winst op Nieuwkoop voldoende zijn om met een gelijkspel tegen de nummer twee, HDS, het kampioenschap in de wacht te slepen. Met stalen zenuwen maakten de meiden dat waar en werden kampioen!
Om het kampioenschap te bemachtigen, moest MC6 in het laatste zaalweekeinde winnen van de hekkensluiter Noordwijk en in een rechtstreeks duel de strijd aangaan met de nummer twee, HCKZ. Beide wedstrijden werden door de dames knap gewonnen en ook zij werden kampioen.
Ook MD5 moest het laatste zaalweekeinde een rechtsreeks duel aangaan met de concurrent. Onze meiden hielden het hoofd koel en Kieviten werd met ruime cijfers overwonnen. Gefeliciteerd dames!

Al onze zaalkampioenen zullen worden gehuldigd op 18 maart om 14.00 uur, tussen de wedstrijden van Dames 1 en Heren 1 in.

De zaalperiode is nu weer voorbij en graag wil ik hier ook alle coaches, spelleiders, rij-ouders bedanken die het zaalhockey voor onze jeugd mogelijk hebben gemaakt. Speciaal woord van dank aan onze zaalhockeycoordinatoren, Aernout en Desiree Cortenbach!!

In de zaalperiode is het vaak wat stil op de club; teams spelen soms op zaterdag, soms op zondag en niet altijd echt in de buurt. We verzamelen  wel bij het clubhuis maar ieder team gaat dan weer zijn eigen weg.
Deze week zijn alle trainingen weer gestart en vanaf komend weekeinde gaan we weer lekker op het veld wedstrijden spelen. Het 'gewone' verenigingsleven wordt weer opgepakt, heerlijk.
De meeste van onze jeugdteams draaien goed mee in de competitie waarin zij zijn ingedeeld. Er zijn zelfs een paar teams die voor de kampioenstitel kunnen gaan; MA5, MB2, MC1, MC3 en MD5bekleden de eerste plek, JC1, JD2, MB1, MB5 en MD1 staan momenteel tweede: Zet 'm op en ga ervoor!
Natuurlijk kunnen er in een competitie altijd onverwachte wendingen plaatsvinden, dat houdt het vooral spannend en sportief tot op de laatste wedstrijd!

Hoop u allen de komende tijd weer te zien op en langs de velden,
Eugenie Zwanenburg
Bestuurslid HTZ-junioren