Forescate Heren 1 blijft maar winnen

Na de winterstop is Forescate Heren 1 bezig aan een uitstekende reeks wedstrijden.
Na goede overwinningen tegen pittige tegenstanders zoals Hudito, Schiedam en Ommoord stond afgelopen zondag Alecto uit Leiderdorp op het programma. Waar Forescate op de tweede plek staat, stond Alecto op de derde plaats en het beloofde dus wederom een spannende wedstrijd te worden.

Bij de start van de wedstrijd oogde Forescate scherp en kreeg binnen enkele minuten meteen een tweetal levensgrote kansen. Hier bleek toch het vizier (nog) niet helemaal op scherp te staan en een paar minuten later stond het vizier van de tegenstander wél op scherp. Zo stond het binnen vijf minuten plots 1-0 voor Alecto en wist Forescate dat er een tandje bijgeschakeld moest worden. Gelukkig gebeurde dit ook en was het Noud Stikkelorum die voor de gelijkmaker tekende. Erop en erover moest Forescate toen hebben gedacht, want nog binnen het eerste kwart scoorde Forescate de 1-2 en de 1-3. Eerst was het Derek Neijzen die een strafcorner hard in de linkeronderhoek wist te pushen en daarna wist Quint van Breukelen de score uit te breiden door een snelle counter behendig af te maken.

Het tweede kwart begon weer een beetje slordig en door slap verdedigen wist Alecto nog de aansluitingstreffer te maken, 2-3. Maar ook dit keer leidde het doelpunt van Alecto tot weer direct tot wat extra kracht en focus bij Forescate. Een minuut na de tegentreffer was het wederom Quint van Breukelen die aan het einde stond van een mooie aanval. De 2-4 was een feit. In het restant van de eerste helft werd er niet meer gescoord en er werd dus met een 2-4 tussenstand de rust in gegaan.

Bij de start van het derde kwart leken de mannen van Forescate geleerd te hebben van het eerste en het tweede kwart. Dit kwart werd er vanaf de start sterk gespeeld en zo werd de score alleen nog maar verder uitgebreid. Eerst was het routinier Yannick van der Haas die een harde bal van Romano van der Hooft feilloos binnentipte en zo voor de 2-5 tekende. Daarna was het Tycho Engelen die met een prachtige backhandslag de score zelfs verder uitbreidde naar 2-6. Zelfs nu was het nog niet gedaan met de scoringsdrift van Forescate. Aanvoerder Lars Knoester verzorgde het slotakkoord door een strafcorner te scoren en zo de 2-7 op het scorebord te zetten. In het laatste kwart werd het spel iets minder verzorgd, maar kwamen de heren uit Voorschoten geen moment meer in gevaar. Een prachtige 2-7 overwinning op Alecto was hiermee een feit.

Forescate staat nu stevig op een tweede plaats in de competitie. Het doel is echter nog steeds om te strijden voor het kampioenschap en volgende week kan daar een belangrijke stap in worden gezet. Koploper Roomburg komt om 14:45 op bezoek op sportpark Adegeest, dus iedereen is van harte welkom om Forescate Heren 1 naar de overwinning te komen schreeuwen!

Dus nogmaals, zet het in uw agenda:
Zondag 23 april 14:45, Forescate Heren 1 – Roomburg Heren 1
op het sportpark Adegeest in Voorschoten! Tot dan!

Tekst: TE
Fotos: A.vd Meulen