Heren 1 neemt zeer lastige Groningse horde in de play offs!

Het eerste drieluik stond de afgelopen dagen op het programma voor Heren 1. Na een spetterende 4-2 winst voor Heren 1 thuis op woensdagavond tegen GHBS uit Groningen stond de 'return' afgelopen zaterdag op het programma. Al vroeg vertrokken de mannen zaterdagochtend voor de lange reis naar Groningen. Met een opperbeste stemming in de auto's zou het klusje wel geklaard gaan worden .... immers dit kon niet meer fout gaan. Het zou echter heel anders gaan lopen.

Forescate Heren 1 was nog steeds aan het acclimatiseren aan het kurk droge veld, de toeschouwers, de kleedkamer barakken, de lange auto rit etc. etc. Kortom, de wedstrijd was al lang en breed begonnen toen een aantal spelers zich pas goed en wel beseften dat het score bord 3-1 voor Groningen aangaf. Een complete deceptie volgde na afloop.

Er zou toch 'makkelijk' gewonnen gaan worden na de hockey show op woensdag avond? Uit en thuis wedstrijden zijn in de 1e klasse twee werelden van verschil zo bleek maar weer. Vanuit de statistieken bleek dit al, GHBS is oppermachtig en ongeslagen op haar eigen veld met 9 winstpartijen en 1 gelijk spel dit seizoen. Voor elk team is de lange reis naar Groningen zeer lastig.

Een alles beslissende wedstrijd moest daarom op zondag gespeeld worden wederom op het Groningse veld. Na een goede nachtrust in een naburig hotel welke is bekostigd door de Forescate funding actie werden de mannen wakker om de zaterdag kater weg te spoelen en zich maximaal op te peppen. Het team stond voor een duidelijke keuze; winnen of het (geweldige) seizoen vroegtijdig afsluiten. De keuze was aan Heren 1.

Met wervelend spel was de metamorfose compleet ... waar zaterdag geen enkele bal werd gestopt was dit zondag niet het geval. Na 3 kwarten stond het 0-3 voor Heren 1 met goals van Derek 2 maal en Ruben en was er geen enkel vuiltje aan de lucht en was de woensdag avond vorm weer helemaal terug. Toch werd het zeer onnodig spannend aan het einde van het 3e kwart vanwege een gele kaart en 10 minuten een ondertal situatie. Plots stond het 2-3 met nog 7 minuten te gaan waarbij de Groningse supporters over veel zangtalenten bleken te beschikken, een echte heksenketel als gevolg.

Heren 1 besloot als team op te staan en het seizoen te verlengen en hield kranig stand weliswaar met enig kunst en vliegwerk waar de talloze meegereisde supporters (sommigen voor de 2e maal dit weekend) het bijna niet meer konden aanzien van de spanning. Na het laatste fluitsignaal was de ontlading groot. Winst en door naar een allesbeslissende drieluik tegen de nummer 10 van de Overgangsklasse Zoetermeer.

Finale

Nu Heren 1 zover is gekomen staat het absolute slot- en spektakelstuk voor aankomende woensdag (thuis, 20.30 uur), zaterdag (uit, 16.00 uur) en bij een gelijke stand zondag (thuis, 16.00 uur) op het programma. Tegenstander is streekgenoot MHC Zoetermeer H1, die als 10e eindigde in de overgangsklasse en vorig jaar promoveerde uit de eerste klasse.

Hoe de wedstrijden ook mogen verlopen, heeft Heren 1 laten zien dat zij als team tot heel veel in staat zijn met dit seizoen een 2e plaats in de reguliere competitie achter de terechte kampioen Roomburg en een zaalkampioenschap 1e klasse. Een absoluut geweldig seizoen tot dusver!

Wij verwachten dat het om 20.30 uur op woensdagavond 7 juni heel, maar dan ook heel druk zal zijn op ons Sportpark Adegeest, dus kom vroeg voor een goede plaats! Vorige week waren er thuis tegen GHBS al meer dan 500 toeschouwers en dat zullen er tegen Zoetermeer alleen maar meer zijn. Dit mag niemand met een blauw kloppend hockeyhart missen waarbij de grote vraag is:

Gaat Heren 1 na 25 jaar weer naar de Overgangsklasse? Gaat het ze lukken de oude tijden te laten herleven op sportpark Adegeest? Gaat het  ons Heren 1 lukken, na de Groningse veldslag die veel energie heeft gekost, te stunten en ook de mannen uit Zoetermeer te verslaan?

Woensdag avond 7 juni, 20.30 uur. TOT DAN! Dit mag niemand (jong/oud, vrijwilliger, familie, sponsor of gewoon liefhebber) missen.