Geflatteerde nederlaag Forescate H1; D-day op zondag, 16.00 uur

Na de prachtige 2-1 thuisoverwinning van afgelopen woensdag is het Forescate Heren 1 niet gelukt om in en tegen Zoetermeer de zo felbegeerde 2e zege te behalen. De thuisclub won terecht, maar ook geflatteerd met 5-1. Alle ogen zijn nu gericht op zondag 11 juni wanneer om 16.00 uur op ons eigen sportpark Adegeest de allesbeslissende wedstrijd start tussen Forescate en Zoetermeer. De inzet is een plek in de Overgangsklasse komend seizoen voor de winnaar.

De ene wedstrijd is de andere niet. Zoetermeer was in eigen huis bij de les en Forescate had zijn dag niet. Rondom het soms lastig bespeelbare blauwe (toch de kleur van Forescate) waterveld van Zoetermeer kleurde alles nog wel blauw bij de entree van beide teams en dat deed de vele meegereisde Voorschotense supporters goed. Na 15 seconden was iedereen echter klaarwakker, want precies zolang duurde het voordat de Zoetermeerse openingstreffer de touwen in werd gejaagd. Forescate maakt er inmiddels iets te vaak een gewoonte van om snel achter te komen. Al snel was duidelijk, dat het arbitrale duo scheutig was met het geven van strafcorners en helaas was Zoetermeer de ploeg die keer op keer mocht aanleggen. De enige twee Voorschotense strafcorners in de eerste helft werden niet goed gestopt.

Toch kwam in Q2 de 1-1 op het scorebord. Een wonderschone teamgoal nog wel. Een schitterende aanval over rechts mondde uit in een heerlijke assist van Rens Otto op Duco Aalbregt, die als slotstuk fungeerde van deze geweldige gelijkmaker. Helaas konden de blauwen niet heel lang genieten van deze stand. De zoveelste strafcorner voor rust werd in de slotseconde van het tweede kwart in de rebound binnengetikt door de thuisclub: 2-1.

Het derde kwart maakte duidelijk, dat Forescate niet over de vorm van de dag beschikte. Het regende strafcorners voor Zoetermeer en nummer 16 werd uiteindelijk binnen gesleept: 3-1. In het vierde kwartaal kwam er nog een handvol corners bij. Dat leverde nog 1 treffer op alsmede een Zoetermeerse veldgoal, waardoor de eindstand 5-1 werd. Forescate had in het vierde kwartaal echter de witte vlag al gehesen, dus niet te veel waarde hechten aan de hoogte van de nederlaag. Forescate stond niet zo goed als woensdag, was aanzienlijk minder scherp en ook slordiger met en zonder bal. Dat het beter kan en moet weet iedereen.

D-day

De Zoetermeerse slag werd verloren, maar alle ogen zijn nu gericht op de allesbeslissende derde wedstrijd, die zondag 11 juni om 16.00 uur wordt gespeeld op ons eigen Sportpark Adegeest. Dan zal duidelijk zijn welke ploeg het best met de omstandigheden kan omgaan. Twee wedstrijden binnen 24 uur, de prikkende zon en de spanning van het moment. Over het thuisvoordeel kunnen we kort zijn, dat ligt bij Forescate. Ongetwijfeld zal het blauwe Legioen opnieuw in grote getale toestromen om als 12e man te fungeren voor ons Heren 1, zoals dat de laatste weken steeds gebeurde. Forescate kan veel moed putten uit het gegeven, dat het zelden verliest op eigen veld. Onze spelers en het blauwgekleurde Legioen kunnen hopelijk gezamenlijk zorgen voor een indrukwekkende entourage. Nog 1 keer alles uit de kast halen en dan zien we om 17.45 uur wel of Forescate voor het eerst in 25 jaar de Overgangsklasse heeft gehaald.

Kom dus met eigen ogen zien of Forescate Heren 1 geschiedenis weet te schrijven!!