Nieuwe trainers/coaches voor Heren 1 en Dames 1

MHC Forescate kondigt met trots twee nieuwe trainers/coaches aan voor de Heren en Dames 1 teams.
Na het in goed overleg afscheid nemen van de vorige trainers/coaches heeft bestuurslid HTZ, Joris van der Zwan, deze lente gezocht naar geschikte opvolgers. Voor Dames 1 was de gedroomde opvolger al binnen handbereik in de persoon van Kevin Segeren, terwijl er voor Heren 1 wat verder moest worden gezocht.
Het is met veel genoegen dat we Kevin Segeren en Christiaan Hoekstra aan jullie voorstellen.

Kevin Segeren,
Forescate grootheid en voormalig keeper van het Amerikaanse nationale hockeyelftal, brengt een schat aan ervaring met zich mee als keeperstrainer voor jeugd- en seniorenkeepers bij verschillende hockeyclubs in Nederland, evenals bij de districtteams van de KNHB. Hij heeft meer dan 275 wedstrijden voor Forescate H1 onder de lat gestaan, waarmee hij een waar icoon van de club is te noemen. Zijn jarenlange betrokkenheid bij Forescate maakt zijn aanstelling extra bijzonder. Kevin heeft ook al aanzienlijke ervaring opgedaan als coach, voornamelijk binnen onze eigen club.
Het afgelopen halfjaar heeft hij zijn voorganger, Daniel Hulkenberg, geassisteerd bij het coachen van Dames 1, en dit is van beide kanten zeer goed bevallen. Hierdoor neemt hij nu met het volle vertrouwen van de club de volledige taak van trainer/coach van Dames 1 op zich. Als manager heeft Kevin een ervaren kracht naast zich staan die al jaren aan Dames 1 verbonden is: Albert Immink. De staf van het team wordt compleet gemaakt door niemand minder dan Marja Spreij, die op zondag Kevin assisteert.

Christiaan Hoekstra,
onze nieuwe trainer/coach van Heren 1, was tot voor kort hoofdcoach bij Silvercup winnaar Heren 1 van HC Helmond die aankomend seizoen in de overgangsklasse spelen. Hij heeft al op jonge leeftijd zijn liefde voor hockey ontdekt en heeft zich ontwikkeld tot speler van niveau.

Tijdens een succesvolle jeugdtijd bij o.a. Push, waarin hij de kans kreeg om in de selectieteams en landelijk hockey te spelen, bereikte hij het hoogtepunt van een landkampioenschap.
Vervolgens verhuisde hij naar Utrecht om bij Kampong in de hoofdklasse te spelen en fysiotherapie te gaan studeren. Helaas werd hij getroffen door een blessure, waardoor hij gedwongen werd te stoppen met tophockey. In deze periode besloot hij zich te richten op het behalen van trainersdiploma's en begon hij met het geven van trainingen onder andere aan landelijk spelende jeugd.
Daarnaast is hij gestart met een tweede studie gericht op pedagogische hulpverlening. Christiaan combineert nu methodieken uit beide studies en zijn rijke hockeyervaring in zijn functie als trainer/coach.
De continuïteit in de teamleiding wordt gebracht door Pieter Holst, die drie jaar geleden naar Forescate kwam met Robbert Paul Aalbrecht en tot onze vreugde bij Forescate’s Heren 1 blijft.

Met de aanstelling van Kevin Segeren en Christiaan Hoekstra als trainer/coaches voor respectievelijk Dames 1 en Heren 1, verwacht MHC Forescate een positieve impuls te geven aan de ontwikkeling en prestaties van beide teams.
We wensen Kevin en Christiaan veel succes in hun nieuwe rol en kijken uit naar weer een succesvol seizoen voor MHC Forescate.

Met sportieve groet,
HTZ MHC Forescate