Volle buit Dames 1 en Heren 1 in uitwedstrijden

Dames 1 en Heren 1 van MHC Forescate hebben een uitstekend weekeinde achter de rug. Heren 1 boekte een zwaarbevochten 1-2 zege in de Overgangsklasse bij de Hilversumsche MHC en Dames 1 won met 1-3 bij promovendus Westland.

Zondag 8 oktober staan er voor de Voorschotense eerste teams twee thuiswedstrijden op het programma. Dames 1 ontvangt om 12.45 uur HC Haarlem D1 en Heren 1 slaat om 14.45 uur af tegen GHHC Groningen H1.

Zondag 1 oktober

Dames 1 ging op bezoek bij de nummer 3 van de ranglijst, het nog ongeslagen Westland. De Naaldwijkers speelden vorig seizoen nog in de tweede klasse, maar keerden weer terug naar de eerste klasse. Westland was sneller bij de les dan Forescate en opende de score in het eerste kwart. Het antwoord kwam al snel van Esmee, die van dichtbij de 1-1 aantekende. In de twee volgende kwarten hielden beide ploegen elkaar in evenwicht, maar Forescate had het beste tot het laatst bewaard. Eerst scoorde Anouk uit een strafcorner de 1-2 en besliste Martine de wedstrijd door van dichtbij in te tikken na een assist van Esmee. Zo liep Westland tegen zijn eerste nederlaag aan en nestelde Forescate zich in de middenmoot met 6 punten uit 4 duels. Wie naar het rijtje tegenstanders kijkt waar Dames 1 al tegen heeft gespeeld, ziet drie ploegen uit de top 5. Dat belooft dus nog veel goeds voor het restant van de eerste competitiehelft.

Heren 1 reisde af naar Hilversum waar het duel tegen de Hilversumsche MHC op het programma stond. In de voorbereiding op dit seizoen hadden beide teams elkaar al getroffen en won Forescate. Een belangrijk duel, want Hilversum was nog puntloos en Forescate was er veel aan gelegen om dat zo te houden. Toch leek het alsof de Voorschotenaren de zware bekerwedstrijd tegen LUMC nog niet helemaal goed hadden verwerkt. Kort voor de pauze was het Hilversum dat op 1-0 kwam. De wedstrijd werd steeds fysieker en de scheidsrechters hadden de nodige kaarten nodig. Op slag van rust kreeg Forescate een strafbal na een overtreding op Julius. Derek nam zijn verantwoordelijkheid en pushte raak: 1-1. Na de pauze was het Forescate, dat de betere kansen kreeg en tot grote vreugde van het Blauwe Legioen was het Jelke die voor een 1-2 voorsprong zorgde na een assist van Thomas. De spanning bleef tot het einde aanwezig en ofschoon het spel niet denderend was, trok Heren 1 wel de 1-2 zege over de streep. Evenals Dames 1 heeft Heren 1 6 punten na vier duels en dat geld evenzeer voor een grote middengroep. Het gat naar de drie onderste ploegen (Naarden, GCHC en Hilversum) is inmiddels behoorlijk.

Jelke als "Man-of-the-Match”  met manager Pieter Holst

Zondag 8 oktober

Het gaat er weer om spannen zondag 8 oktober op Sportpark Adegeest. Dames 1 neemt het om 12.45 uur op tegen HC Haarlem, dat de competitie niet geweldig is gestart en 11e staat. Heren 1 speelt om 14.45 uur tegen GHHC Groningen, een club waar Forescate in competitieverband niet vaak tegen speelde. De Groningers beschikken wel over een goede ploeg en wonnen dit seizoen in eigen huis de wedstrijden tegen HBS en Alphen. Forescate zal dus messcherp moeten zijn. De steun van Het Blauwe Legioen is onontbeerlijk bij deze thuiswedstrijden van Dames 1 en Heren 1, dus zorg dat je onze teams support.

Rest nog te vermelden, dat Heren 1 op donderdagavond 12 oktober in de tweede ronde van de Gold Cup thuis speelt tegen het Rotterdamse Victoria, dat uitkomt in de Promotieklasse. Aanvang: 20.30 uur.