wedstrijdverslag Dames 1 van 8 oktober 2023

Forescate Dames 1 stapt wederom met drie punten van het veld

Afgelopen zondag stond er weer een mooie wedstrijd op het programma: dit keer was het hockeyclub Haarlem die naar Voorschoten moest reizen om het op te nemen tegen het blauwe legioen: Forescate Dames 1. De dames van Forescate zijn goed op weg, vorige week wisten ze ook al de winst binnen te slepen.

Dit keer kwam de overwinning overigens niet uit een sleepbal, maar uit een prachtig veldgoal én een strafbal.
Forescate begon fel aan de wedstrijd en had het spel onder controle. Dit resulteerde in veel balbezit en een aantal mooie aanvallen, die onder andere gecreëerd werden op rechts door Louise van Grinsven. Eén van deze mooie aanvallen kwam in de cirkel van Haarlem terecht en probeerde Aniek Wegner in het goal te tippen. De bal was alleen net te zacht, maar spits Esmee Braams wist deze bal weer goed te onderscheppen en tikte de bal het Haarlemse goal in; 1-0!

Haarlem was in de wedstrijd voornamelijk gevaarlijk via counters, maar steeds wisten de Voorschotenaren de bal toch weer te veroveren voordat er echt gevaar ontstond. Ook keepster Philique Immink wist een aantal ballen voor de doellijn nog tegen te houden. Verder hadden Aniek Wegner, Elise van Pijlen en Anne Timmer nog een waanzinnige aanval door een mooi voorbeeld van samenwerking, alleen lukte het net niet om deze kans tot doelpunt af te ronden. Elise wist nog wel een voet van de tegenstander te vinden, waardoor de dames een strafcorner mochten nemen. Anouk van Zonneveld pushte deze bal op doel maar werd door het lijf van een Haarlemse lijnverdedigster tegengehouden, waardoor uiteraard een strafbal werd toegekend. Anouk duwde deze netjes in de hoek. Forescate wist de rust te behouden en won deze pot met een nette 2-0.

Foto's:  E.v.Zonneveld