Wedstrijdverslag Forescate D1 – Westerpark D1 van 29 oktober 2023

Op zondag 29 oktober stond de thuiswedstrijd tegen Westerpark D1 op het programma. Met het ingaan van de wintertijd kon een uurtje langer worden geslapen om zo extra fris en fruitig aan de start van de wedstrijd te verschijnen.

Het eerste kwart begon rommelig. Westerpark zette fel druk en Forescate kwam hier moeilijk onderuit. Uit een strafcorner voor Westerpark volgde nog een dubieuze strafbal, maar gelukkig voor Forescate werd deze kans niet verzilverd want de bal werd keihard op de paal gepusht. Zo hield keepster Philique Immink haar doel schoon en was het tijd voor de korte rust tussen het eerste en tweede kwart. Na wat tactische aanwijzingen kwam Forescate in het tweede kwart meer in het spel. Met meer druk naar voren werd Forescate gevaarlijker, maar helaas kwam het niet tot uitgespeelde kansen en doelpunten. Beide ploegen gingen dan ook rusten met een 0-0 tussenstand.

Na een goede bespreking in de rust, waarbij geconcludeerd werd dat dit een van de wedstrijden is die op karakter over de streep getrokken moet worden, begon Forescate vol goede moed aan de tweede helft. Beide ploegen waren nog steeds zeer aan elkaar gewaagd maar waar Westerpark tot enkele kansen kwam, lukte dit Forescate niet. Halverwege het derde kwart viel dan ook het eerste tegendoelpunt uit een strafcorner, 0-1.

Met nog 17,5 minuut te gaan in het vierde kwart ging Forescate volop op zoek naar de gelijkmaker. Er kwamen nog enkele kansen, onder andere uit een combinatie tussen Martine Morsch en Elise van Pijlen en een mooie actie van Esther van Zonneveld, maar helaas bleven doelpunten uit. Ook de behaalde strafcorner trof geen doel. Westerpark profiteerde daarvan, want zoals een bekende sportwet luidt: "als je zelf niet scoort, dan scoort de tegenstander”. Uit een tegenaanval wist Westerpark de 0-2 te maken en met een laatste uitspeelcorner zelfs de 0-3. Komende week wordt er weer hard getraind, zondag 5 november staat een belangrijke uitwedstrijd tegen Noordwijk D1 op het programma. Hierbij kunnen de dames alle support gebruiken om 3 punten mee terug te nemen naar Voorschoten.

Forescate D1 hoopt u dan langs de lijn te zien!