Bericht voor spelers van de O18-, O16- en O14-1-teams

Beste spelers van de O18-, O16- en O14-1-teams,

Van jouw sport ken je natuurlijk de regels. De tijd is gekomen om dit in praktijk te brengen als scheidsrechter. Ben je benieuwd of jij als scheidsrechter het beter en scherper ziet dan vele andere scheidsrechters? Wij ook! Mocht je hier toch aan twijfelen, geen zorgen: we zullen je begeleiden.

Het kennen van de regels van je eigen sport is voor iedere speler natuurlijk een must en als scheidsrechter zul je merken dat je anders naar het spel gaat kijken en daar pluk je als speler de vruchten van. Daarom wordt naast de spelers vanaf 15 jaar (voor wie het hebben van een kaart verplicht is) ook de O14-selectie uitgenodigd om hun kaart te halen.

Deze maand nog ontvangen de bovengenoemde spelers zonder kaart een link naar een online e-learning omgeving van de KNHB. Data van de examens en verdere informatie rond het halen van de scheidsrechterskaart ontvang je binnenkort. De cursus en het examen wordt bij het halen van je kaart door de club betaald en is dan voor jou dus helemaal gratis. De club zal je waar mogelijk helpen en ondersteunen, maar net als op het veld is jouw inzet ook hier bepalend.

Ben je een ouder van een speler bij Forescate, of een speler in een ander O14-team en wil je ook graag je scheidsrechterskaart halen? Of heb je al een kaart en lijkt het je leuk om (weer) te gaan fluiten? Meldt je aan bij: [email protected]

Met sportieve groeten,

De scheidsrechterscommissie