Wedstrijdverslag Noordwijk D1 – Forescate D1, van 5 november 2023

Op zondag 5 november stond de uitwedstrijd tegen Noordwijk D1 op het programma.
Op voorhand zou het een interessante wedstrijd gaan worden gezien de stand op de ranglijst. Noordwijk D1, promovendus uit de tweede klasse, is zeer sterk begonnen aan de competitie en stond met slechts 1 punt een plek boven de dames uit Voorschoten. Forescate was dan ook zeer gedreven om met 3 punten terug naar Voorschoten te keren na het teleurstellende verlies van vorige week.

In een koud en winderig Noordwijk werd om 12.45 uur afgeslagen, (met Forescate dit keer in het rode uit-tenue en thuisploeg Noordwijk in het lichtblauw) onder toeziend oog van de vaste supporters die de dames in weer en wind aan komen moedigen. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd in het eerste kwart. Toch was het Noordwijk die vrij snel een eerste strafcorner wist te halen. Helaas werd deze corner direct binnengeslagen en keek Forescate tegen een achterstand aan, 1-0. Dat betekende dat de dames gas bij moesten geven. Na wat mooie aanvallen en door het collectief goed druk zetten, creëerde Forescate steeds meer kansen. Het vijandig doel werd echter nog niet gevonden. Ook in het tweede kwart golfde het spel op en neer, maar was het wederom Noordwijk dat zeer effectief bleek, 2-0.

In de rust werden de koppen bij elkaar gestoken en werd er nieuw tactisch plan opgesteld. Met goede moed waren de dames vastbesloten om te gaan voor minimaal een gelijk spel. Dat resulteerde in een veldoverwicht in het derde kwart en werden er meerdere strafcorners gehaald. Een harde push van Anouk van Zonneveld werd goed uitgelopen door Noordwijk en ook de varianten waren nog niet succesvol. Forescate gaf niet op en kreeg nog kansen via spitsen Aniek Wegner en Esmée Braams.

Met nog 17,5 minuut te gaan in het vierde kwart moest Forescate toch iets gaan forceren en werd de druk opgevoerd. Achterin moest iedereen haar mannetje blijven staan en zorgen voor een snelle opbouw naar voren. Dit lukte via Louise van Grinsven die Esther van Zonneveld hoger op het veld wist te bereiken. Via een loopactie kwam de bal terecht bij Amber Schonk, die bij de tweede paal de bal kon in de goal kon pushen, 2-1. Met nog 5 min te spelen werd vervolgens alles uit de kast getrokken om de gelijkmaker te scoren maar hierin slaagde Forescate niet. Een zuur verlies, waarbij op basis van de tweede helft een gelijk spel meer dan verdiend zou zijn geweest. Komende zondag 12 november spelen de dames weer een thuiswedstrijd tegen Groen Geel D1. Hierbij kunnen de dames alle support gebruiken om 3 punten uit het vuur te slepen.

Forescate D1 hoopt u dan langs de lijn te zien!

Tekst: EvP
Foto’s: E.v Zonneveld