VOORBESCHOUWING FORESCATE HEREN 1 – ALMEERSE HC H1

In de 3e ronde van de Gold Cup ontvangt Forescate H1 donderdagavond 9 november om 20.30 uur Almeerse HC H1, dat uitkomt in de promotieklasse. Deze wedstrijd stond donderdagavond 2 november al op het programma, maar werd toen afgelast. Na overwinningen tegen LOHC en Victoria heeft Forescate de laatste 16 bereikt in het hoogste landelijke bekertoernooi. Een fantastische prestatie van de Voorschotense stuntploeg en misschien zit er nog wel meer in het vat, want met steun van het Blauwe Legioen is Forescate zeker niet kansloos op eigen veld.

Forescate is als nieuwkomer in de overgangsklasse goed van start gegaan en heeft na 8 duels 10 punten verzameld, waarbij het (op HBS na) de gehele Top 5 van de ranglijst al trof. Er zaten geen ‘gestolen’ punten bij, dus de middenmootpositie is meer dan verdiend tot op heden. Als overgangsklasser is Forescate ook debutant in de Gold Cup. In een sensationeel duel versloeg de formatie van Christiaan Hoekstra eerst LOHC (een van de titelkandidaten in de overgangsklasse) waarna ook de hoog geklasseerde promotieklasser Victoria zeer verrassend het onderspit dolf op Sportpark Adegeest.

Almeerse HC was de eerste ronde vrij en won met heel veel moeite in de tweede ronde met 1-2 bij tweedeklasser FIT. Vorig seizoen waren onze gasten overigens nog finalist in de Gold Cup, maar verloor het met 6-2 van Den Bosch. Almeerse HC H1 kende van 2016-2021 een sportieve glorieperiode toen het 5 jaar achtereen uitkwam in de hoofdklasse. In 2021 was het sprookje over en degradeerden de Almeerders uit de hoofdklasse na een seizoen met louter nederlagen. Momenteel staan ze 8e in de promotieklasse. Bekende hockeyfamilies als Verga en Jolie hebben Almeerse roots en internationals als Ronald Brouwer, Terrance Pieters en Maartje Scheepstra kwamen uit voor de withemden. De club werd in de hoofdklassejaren gesteund door een bijzonder fanatieke supportersschare, de Allyminati, die uit en thuis in grote getale aanwezig was en indruk maakte door de gehele wedstrijd de ploeg met liedjes en vuurwerk te ondersteunen. De tijden zijn wel iets veranderd en het bestuur van de Almeerse HC heeft andere uitdagingen. De club wordt sinds enkele jaren geteisterd door enorme financiële tekorten, waardoor zelfs een faillissement niet ondenkbeeldig is. Almeerse HC doet er echter alles om dat scenario te voorkomen.

Steun van Het Blauwe Legioen

Forescate wist zich in de eerste twee ronden van de Gold Cup gesteund door het eigen fanatieke Blauwe Legioen. Vele honderden supporters (waaronder talrijke jeugdleden) omzoomden ons hoofdveld en fungeerden als 12e man. Die extra man is ook donderdag weer hard nodig tegen Almeerse HC, want hoe mooi zou het zijn als Forescate donderdag de kwartfinale van de Gold Cup weet te bereiken? Uiteraard zullen de blauwe rookgordijnen ook donderdagavond niet ontbreken….

De laatste weken werden zowel op zaterdag als zondag vele tientallen artikelen uit de merchandising van Het Blauwe Legioen verkocht op de club. De blauwe hoodies, mutsen en de dubbel geweven aan twee kanten bedrukte sjaals vonden gretig aftrek bij jong en oud. Geweldig om te zien, dat dit supportersinitiatief zo wordt omarmd.

ARTIKELEN PASSEN, KOPEN EN MEENEMEN OP DE CLUB

Waar je voorheen via de webshop de artikelen moest bestellen, krijgen onze leden en supporters ook rond de wedstrijd in de Gold Cup tussen Forescate en Almeerse HC de kans om in ons clubhuis de hoodies, sjaals en de wintermutsen van het Blauwe Legioen aan te schaffen en in het blauw langs de lijn te staan.

Passen, kopen en direct meenemen!

Wanneer?

Donderdag 9 november, van 19.45 uur – 20.30 uur en in de pauze

Onze voorraad is niet eindeloos, dus wees er snel bij!

Snel en makkelijk betalen via QR code