Ouders, haal je scheidsrechterkaart en kom fluiten!

Wil je als ouder gaan fluiten? Haal je scheidsrechterkaart!

Op donderdag 7 december is er om 20:30 een online sessie.

En je kan op vrijdag 15 december 2023 examen doen voor clubscheidsrechter.

Heb je je kaart al en vind je het leuk om af en toe  een wedstrijd te fluiten, dan horen we het ook graag!

De club vindt het belangrijk dat alle hockeywedstrijden gefloten worden door goede scheidsrechters. Dat geldt voor alle teams. En als ouder kan je daar een bijdrage aan leveren of je nu zelf hockeyt of niet.

Door een opleiding tot clubscheidsrechter te volgen en daarna af en toe een wedstrijd te fluiten. En als je dat leuk vindt, zijn er volop kansen om je verder te ontwikkelen.

De KNHB heeft een e-learning ontwikkeld waarmee je je kan voorbereiden op het examen. Je krijgt ook cursusmateriaal van ons over het veld en de zaal. Je kan je tijd helemaal zelf kan indelen!

En dan online examen doen!

Om in te kunnen loggen in de KNHB site moet je als lid of vrijwilliger in LISA geregistreerd staan. Je krijgt dan een email met de link naar de site en hoe je moet inloggen.

Ben je geen lid of als vrijwilliger bekend in LISA, dan vragen we je kosteloos als vrijwilliger te registreren.

Dat kan eenvoudig via de Forescate site, (door in de keuzebalk bovenaan de site te kiezen voor achtereenvolgens "lidmaatschap" en "lid worden" en in het daaropvolgende invulformulier aan te vinken dat je je alleen wilt "aanmelden als vrijwilliger" en niet als spelend lid).

Om je een beetje op weg te helpen, wordt er op donderdag 7 december om 20:30 een online avond als voorbereiding op het examen gegeven. Wat is het, hoe werkt het, tips. Deze avond is niet verplicht, maar je kan er wel je voordeel mee doen.

En vrijdagavond 15 december is het examen!

Na het examen kan je jouw eerste ervaring opdoen als scheidsrechter op een niveau dat bij jou past.

Wil je ook als clubscheidsrechter wedstrijden fluiten, meld je aan op [email protected]

We zien je graag als scheidsrechter op de velden!

De scheidsrechterscommissie