Dames 1 speelt gelijk tegen Groen-Geel, 2-2
Afgelopen zondag heeft ons Dames 1 door een late gelijkmaker een mooi en welverdiend punt behaald met een 2-2 gelijk spel tegen de huidige nummer 3 in de poule, Groen Geel.

De Dames komen daarmee op een 8e plek in de poule, mede door het feit dat de huidige nummer 7, Noordwijk, dit weekeinde 0-0 gelijk speelde tegen de huidige nummer 9 Westland.
Opvallende uitslag in deze poule was wel dat de hekkensluiter Alphen, dit weekeinde haar eerste punt haalde uitgerekend (met ook een 2-2 gelijk spel), tegen de koploper Qui-vive.

Wedstrijdverslag Forescate D1 – Groen Geel D1 van 12 november 2023

Op zondag 12 november stond de thuiswedstrijd tegen Groen Geel D1 op het programma. Na het zure verlies van vorige week tegen Noordwijk D1, waren de dames gebrand om punten in Voorschoten te houden. Desalniettemin is Groen Geel een geduchte tegenstander en staat derde op de ranglijst.

Na een goede warming-up werd om 12.45 uur afgeslagen onder toeziend oog van de vaste supporters die de dames, ditmaal nog met een piepklein zonnetje, zijn komen aanmoedigen. Groen Geel D1 begon sterk aan de wedstrijd en had al meteen wat grote kansen. Keepster Philique Immink wist met uitstekend keeperswerk haar doel schoon te houden en ook de achterhoede stond haar mannetje.

In het tweede kwart golfde het spel op en neer, maar waren de echte grote kansen voor Groen Geel. Vele strafcorners tegen werden er goed uitgelopen door Martine Morsch en Esmée Braams. Helaas wist Groen Geel toch 5 min voor rust de openingstreffer te scoren, 0-1.

In de rust werden de koppen bij elkaar gestoken en waren de dames vastbesloten om het hier niet bij te laten zitten. Forescate ging opportunistischer spelen en werd gevaarlijker. Halverwege het derde kwart haalde Laurine Broekhuizen via de linkerkant een strafcorner. Ditmaal had Forescate D1 weinig kansen nodig: een harde push van Anouk van Zonneveld bracht de verdiende 1-1. Met deze stand begonnen beide ploegen aan het vierde kwart.

Met nog 17,5 minuut te gaan in het vierde kwart was Forescate vastbesloten deze stand vast te houden. Forescate bleef als collectief druk zetten. Toch wist Groen Geel een strafcorner te verzilveren via een flats, 1-2. Forescate D1 moest nu alles op alles zetten om toch nog een punt uit deze wedstrijd te slepen. Via de opbouw kwam de bal terecht bij Louise van Grinsven, die met haar snelheid kon oplopen langs de zijlijn. Zij sneed haar tegenstanders mooi af naar binnen en gaf een steekpass op Lise van der Kruk die vanaf de achterlijn de bal langs de keepster wist te krijgen bij Esmée Braams. Zij stond perfect bij de tweede paal om de bal binnen te tikken, 2-2. Met nog 3 min te spelen werd met man en macht gestreden om deze stand zo te houden en dat is gelukt!

Komende zondag 19 november spelen de dames weer een uitwedstrijd tegen Qui Vive D1. Hierbij kunnen de dames alle support gebruiken om 3 punten uit het vuur te slepen.

Forescate D1 hoopt u dan langs de lijn te zien!

Tekst: EvP

Foto's:  E.v.Zonneveld: