Laatste speelronde eerste teams voor de winterstop

Dames 1 en Heren 1 van Forescate spelen zondag 26 november hun laatste wedstrijd voor de winterstop in eigen huis. Om 12.45 uur ontvangt Forescate Dames 1 Alliance en om 14.45 uur neemt Heren 1 het op tegen MHC HBS.

Dames 1

Nog 1x kan het Blauwe Legioen in 2023 op het veld genieten van Dames 1 en Heren 1. In de 11e speelronde kan Forescate Dames 1 uitstekende zaken doen als het Alliance trakteert op een nederlaag. In dat geval sluit Forescate de eerste helft van de competitie in de eerste klasse af op plek 8 met 14 punten uit 11 duels. Alliance uit Heemstede staat nu nog 11emet 8 punten en blijft daar dan op staan. Mocht Forescate echter onverhoopt verliezen, dan komt Alliance plotseling langszij, dus het is om 12.45 uur een heuse zes puntenwedstrijd. De formatie van Kevin Segeren speelde vorige week nog knap gelijk (2-2) bij koploper Qui Vive, dat liefst 3 strafballen kreeg. Hopelijk kan Dames 1 nog 1 maal knallen op eigen veld.

Heren 1

Heren 1 maakt zich op voor de zware thuiswedstrijd tegen HBS, de nummer 3 van de ranglijst met 19 punten. Dat zijn er 5 meer dan Forescate, dat wel een knappe 5e plek inneemt op de ranglijst in de overgangsklasse. Vorige week speelde ook Heren 1 tegen Qui Vive en kwam daar niet verder dan 1-1. Tegen de veldverhouding in kwam de thuisploeg op 1-0, maar een treffer van Tim Pont voorkwam een nederlaag. Mocht Forescate er in slagen om de drie punten in eigen huis te houden, dan komt de formatie van Christiaan Hoekstra op 17 punten en dat zou een razendknappe prestatie zijn voor de debutant in de overgangsklasse. Daarnaast mag de ploeg terugkijken op een prachtig bekeravontuur in de Gold Cup waar het net niet de kwartfinale bereikte. Om 14.45 uur komen onze blauwen op Sportpark Adegeest in actie tegen HBS, die andere mooie hockeyclub uit Bloemendaal.

Het Blauwe Legioen (HBL)

Ons Blauwe Legioen maakte veel indruk langs de lijn door de massale steun langs de lijn bij wedstrijden van Forescate, de blauwe rookgordijnen, het enorme spandoek en de merchandising van HBL. Het spandoek mist u zondag, want dat was niet bestand tegen het geweld van storm en wind, maar dit enorme doek (15 bij 3 meter) hangt weer goed zichtbaar vanaf maart 2024 langs het hoofdveld.

Zondag 26 november
kunnen supporters vanaf 13.15 uur de fraaie blauwe hoodies, sjaals en mutsen van het Blauwe Legioen kopen in het clubhuis voor zeer betaalbare prijzen.