VOORBESCHOUWING: Thuisduels voor Dames en Heren 1

Nadat vorige week het paasweekeinde voor een hockeyloos weekeinde zorgde, kan iedereen zich weer opmaken voor een scala aan wedstrijden met hopelijk hogere temperaturen. Dames 1 moet zondag 7 april vooral veel goals maken tegen Capelle en Heren 1 ontvangt om 14.45 uur Alliance H1 en moet zorgen dat het zich niet laten verrassen.

Jeugd
De E-jeugdteams meisjes spelen zaterdag 6 april tussen 09.00 uur en 11.00 uur op Forescate en wel op de velden 3 en 4. Slechts enkele E-teams bij de jongens komen op eigen veld in actie. De thuisspelende F-jeugdteams komen zonder uitzondering op veld 2 in actie. Ook voor de wedstrijden van MD3, MD4, MD6 en MD8 hoeven supporters niet ver te rijden, want ze zijn allemaal te zien op Adegeest. Ook MC4, MC5, M6 en MC8 spelen in vertrouwde omgeving. JC2 en JC3 vertonen hun kunsten ook voor eigen publiek. MB3, MB4, MB5 en MB6 fungeren als gastdames voor hun tegenstanders, maar willen natuurlijk wel graag de punten in Voorschoten houden. JB3 en MA4 is er ook veel aan gelegen om de thuiswedstrijden in winst om te zetten.

Kaderteams jeugd
MD1 gaat proberen om te koppositie te verstevigen ten koste van De Kieviten. Dit duel begint op veld 1 om 12.00 uur. JB1 is weer toe aan overwinning en zal dat om 13.30 uur moeten zien te realiseren tegen opponent HGC B2. JA1 gaat op zoek naar een stunt tegen het aanzienlijk hoger geklasseerde De Kieviten JA1. Aanvang is om 16.30 uur op veld 1.

Eerste elftallen
Een tweeluik op Adegeest. Om 12.45 uur opent Dames 1 het bal als het nog puntloze Capelle op bezoek komt. Deze tegenstander heeft wel eens betere tijden gekend, getuige het doelsaldo van 4 doelpunten voor en 135 goals tegen. Onze Dames 1 won in Capelle slechts met 1-6. In uitwedstrijden heeft Capelle de schade nog niet onder de 10 tegentreffers kunnen houden, dus Forescate weet wat het te doen staat.

Heren 1 ontvangt Alliance H1 uit Heemstede. De uitwedstrijd werd gedecideerd met 0-2 gewonnen en als Forescate een kans wil houden op promotie moet op eigen veld wederom een driepunter worden gescoord. Bepaald geen eenvoudige opgave, maar ons vlaggenschap bij de heren is in Voorschoten een lastig te kloppen ploeg. Het publiek zal hopelijk in grote getale langs de lijn staan, om onze beide eerste elftallen de steunen. De wedstrijd van Heren 1 begint om 14.45 uur.

Overige senioren
Veel thuiswedstrijd op zondag 7 april. Naast de eerste teams spelen ook Dames 2, 3 en 4 op eigen terrein. Heren 2 is ook al ingedeeld voor een thuiswedstrijd. Veteranen B en C zullen zondag laten zien dat zij nog steeds hun mannetje staan.

Ik wens alle teams veel spelplezier, goede resultaten en lekkere hockeyomstandigheden toe.

Jelle Raap
Voorzitter MHC Forescate